Som alla säkert förstår och respekterar så har jag medvetet undvikit att prata om detta fram tills nu. Vi har lyckas med årets julkalender på facebook, det kan man nog säga! I princip alla som gjorde som vi sa har nu mer leeds en vad som är nyttigt mitt i julstöket. Redan nu kan jag gissa att Womens Wellness Julkalender är störst, efter 3 dygn hade den 50 000 inbjudningar och just nu ”pratar” mer än 10 000 kvinnor om denna kalender, jag har sett statistiken och det stiger lavinartat timme för timme. ”It goes viral” som man säger idag. Varje dygn ökar räckvidden med nästa 10.000 människor. Det intressanta är att den huvudsakligen håller sig kvar i Uppsala regionen som den bör, så dessa siffror är häpnadsväckande. Vi börjar närma oss upplagan för Uppsala Nya som (om man antar att kvinnor är 50% av deras läsare) snart blir omkörda. Ni som är chefer inom CMS måste ansluta er till vårt slutna grupp  för att få denna typ av information. Nu droppar jag detta på bloggen för den som gör en julkalender nu kommer vara sent ute. Titta gärna på fler, så som Må Bättre i Gävle och Falun. En snyggare variant är den som Genki gjort i Bollebygd/Sandared. Genki har fått hjälp av Peter Gregorics som är duktig på facebook lösningar.

