Hur vet man då vad som fungerar och vad som inte fungerar?

• Mät dagligen, mät konstant!

• Har du provat omedelbar respons, t.ex. på radio. (De första 25 personerna som ringer in får en Personlig Hälsoplan med viktspecial men du måste ringa före klockan 17.00 idag!).

• Håll reda på var din respons kommer ifrån, ta inte för givet, tro inte att du vet, mät, mät, mät.

• Du skall alltid räkna ut hur mycket en kampanj ger:

– På 30 dagar, genom att räkna samman första månaden, inskrivningsavgifter, kortavgifter etc. Minus kostnader för annonsinföranden, säljprovisioner etc. Dessa skall ta ut varandra, alltså 1:1

– På årsbasis, genom att räkna ihop 11 autogirobetalningar (vid månadsdebitering) för varje ny medlem. Detta skall vara minst 5 gånger mera pengar än du satsade totalt, alltså 5:1

Kom ihåg att du alltid måste skräddarsy ditt erbjudande så att de passar din Club. Om du har gratis parkering och detta är en fördel i din stad så skall det stå med varje gång! Om du har längsta öppettiderna i din marknad så kan det vara en bra sak att påpeka! Alla träningsanläggningar är olika, fast våra problem är de samma. Du måste vara det första man tänker på i din marknad, när väl kunden har bestämt sig!

Summering av:

Annonser