Idag gick hela kontoret bokstavligen rakt över gatan, till Aros Congress Center. Vi hade bokat in en heldag som kallas Inspirationsdagarna 2012. Många inspirerande talar kring samma ämne och förstås lyste samma budskap igenom. Det handlar om dig själv, vad du vill och vilka val du gör.

Det som slår mig varje gång jag går på det här sortens arrangemang är att vi karlar är mycket få, en snabb kalkyl gav mig siffran 10%. Vad är detta ett tecken på, att vi män inte tror oss behöva detta? Jag vet inte men det är faktiskt alltid på detta sätt om ämnena kretsar kring inspiration, motivation, sinnen och mentala träningsaktiviteter. Jag tycker att detta är synd för mycket av missförstånd beror på att kvinnor och män kommunicerar på lite olika våglängder. Har du inte läst Män är från Marskvinnor är från Venus – John Gray så rekommenderar jag dig att göra det, oavsett kön. Det här behöver vi alla! Dagens talare var Benny Haag, Olof Röhlander, Lou Rossling, Mark Levengood, Mia Törnblom och konferencier var Nassim Al Fakir.

Men idag gjorde vi detta som en företagsaktivitet och Marleen valde att vara med fast hon är mammaledig. Här ser vi hela gänget på kafferasten.

