Lyssna och anpassa

Den som driver en träningsanläggning måste vara lyhörd. De som väljer att bli medlemmar hos dig har köpt din Club, det värsta du kan göra är att svika dem. På samma sätt finns det en möjlighet att överträffa deras förväntningar. Går man in på forum som www.fairshopping.se eller www.sweclockers.com (som har en sida med konsumenträtt), blir man nästa mörkrädd då man ser vad vissa gym är kapabla till.

Det finns två sorters företagare:

–       De som bara har som mål att tjäna pengar

–       De som genomför sin vision, vilket resulterar i att de tjänar pengar.

Den senare är förstås den långsiktiga och det förstår alla när man får mera erfarenhet. Men faktum kvarstår att kortsiktiga vinster kan locka många aktörer och detta gäller oavsett bransch. Välj att tänka långsiktigt, de kommer du aldrig ångra! Enas med dina medarbetare kring värderingar som ni har. ”Värderingar är sådant som inte förändras när pengarna tar slut” brukar jag säga. Det kan vara att vi ska lyssna på våra medlemmar, att kunden alltid har rätt osv. Tänk på att dina medlemmar är orsaken till företagets existens! Din största resurs!

Annonser