Jo då jag har läst ut boken, Medveten Andning, som jag lovade! Det tog bara en dag för jag blev ganska snabbt intresserad av ämnet. Nu har jag tränat på att bara andas genom näsan och det låter ju lätt men jag kan lova att det är ganska lätt att glömma bort sig ibland. Enklast är det när man går och lägger sig! Svårast är det när man sover och när man blir andfådd.

Varför är nu detta så viktigt? Egentligen är det bästa att läsa boken för då begriper man fördelarna, men enkelt uttryckt kan man säga att vi fått näsan för att dra in luft med. Näsan har ett finurligt filter som inte bara renar luften utan förser den med kvalitéer som munnen inte klarar. Bland annat ökar förbränningen vilket många i vår bransch säkert uppskattar.

Här på semestern har jag inte tejpat munnen på nätterna ännu men, det ska jag snart prova!

 

