Håll det du lovat för annars gör du din kund besviken och det kan sluta illa! När en vän bryter ett löfte blir vi ledsna men när ett företag gör det så blir vi förbannade! Det är en viss skillnad för vi har inte samma engagemang i relationen med företag som vi har med våra vänner. Vi känner oss lurade och då är det sannolikt att vi byter företag, helt enkelt därför att vi inte accepterar den behandling vi utsätts för. Det är ganska lätt att byta företag, betydligt enklare än att byta vänner.

Men det kan bli ännu värre för ofta berättar vi dessutom om våra dåliga upplevelser för andra. Vi sprider ryktet om, hur vi blev behandlade, vi kanske till och med skarvar för att rättfärdiga vårt beslut. Eftersom detta är viktigt information för nya potentiella kunder så påverkar det vår nyförsäljning, ofta ganska hårt då man lita mer på sina vänners omdöme än något annat.

Behandla alla medlemmar lika därför att du förr eller senare kommer få förklara dig, varför du särbehandlar vissa. Vad har du till exempel för bra svar på varför vissa medlemmar betalar mindre för samma tjänst? Varför ska vissa dra sitt plastkort om andra slipper? En Club behandlar alla med samma respekt!

Inga rabatter därför att varje prisjustering är ett steg mot särbehandling och sänker dina marginaler. Det innebär att den som betala mera också betalar för att andra skall få rabatt! Vill du betala ett högre pris för en tjänst eller vara, så att företaget kan sänka priset mot andra kunder? En tydlig prispolitik gör dig till den trovärdigaste aktören i din marknad!

Annonser