Jag har tappat kontrollen!

Idag vet jag inte med säkerhet vad jag skrivit på denna blogg. Jag har trots allt sprutat ut branschnyheter och hemligheter i 3 och ett halv år nu! Här om dagen gjorde jag mitt tusende inlägg i kategorin affärsutveckling.

Ibland när jag skall skriva om någonting så använder jag sök funktionen som ligger högst upp i högra hörnet. Dels är själva sökningen snabb och smidig men den söker också på enskilda ord i texten och inte bara rubriker, så det gäller att söka snävt om man inte vill ha för många träffar. I dag hittade jag Vill du sälja mera, höj priset! en artikel som Harvard Business Review kallar “standardiserade konsumenter”, den var drygt 2 år gammal och handlade om hur högre pris kan locka nya kunder. Då insåg jag att väldigt många av er som följer mig idag, sannolikt inte har läste dessa inlägg. Det är lika aktuella nu som de var 2010 så därför rekommenderar jag nytillkomna att göra en tillbakablick!

