VikingDen rubriken använd jag för några år sedan i en föreläsningsserie. Jag tänkte damma av några av de uttalanden som jag då gjorde. Ironiskt nog är de högaktuella igen! Jag har sagt det förut, lågkonjunkturerna avlöser varandra och mediernas pessimistiska inställning gör oss alla lite mindre risk benägna. Är det kris i Grekland så slutar vi handla osv. Jag är inte säker på att konsumtionssamhället håller för alltid men eftersom jag arbetar med affärsutveckling så är det min plikt att argumentera emot och det kommer jag fortsätta med.

Fundera på följande: Vad innebär denna lågkonjunktur för din Club? Du har faktiskt valet att bli mer eller mindre påverkad. Du kan naturligtvis inte påverka själva lågkonjunkturen särskilt mycket men du kan påverka ditt eget agerande.
Vägra delta i Lågkonjunkturer!

Ställ några frågor till dig själv:

  • Hur vill du att dina kunder ska uppfatta dig och ditt företag?
  • Hur ska de uppfatta dina tjänster eller produkter?
  • Hur ska de känna varje gång de pratar med/träffar dig?
  • Vad vill du att de ska säga till andra om dig eller din Club?
  • Hur många nya medlemmar vill du att de ska dra in till dig?
Kriser för ofta med sig stora möjligheter! Det är faktiskt nu många företag har chansen att verkligen bli framgångsrika! I nästa blogginlägg kring detta ämne kommer några förslag på hur du kan vända motgångar till din fördel och därmed vinna marknad, för dig som faktiskt vill se det positiva med den negativa utvecklingen!
Annonser