Vi säljer medlemskap men ingen kund vill egentligen ha det. Våra medlemmar/kunder vill ha viktnedgång, slippa ryggsmärta, få magrutor eller kanske bli starkare. Kort sagt, våra kunder kommer för att lösa ett problem! Som bransch har vi då valt att paketera detta som ett medlemskap och det behöver ju inte vara fel för vi vet att träning skall intas både långsiktigt och regelbundet för att ge de resultat som man vill uppnå. Därför är vi nog på rätt väg när vi undvika kortsiktiga erbjudanden. Men det allra flesta som kommer till oss kommer att köpa ett årskort på autogiro och möjligen kommer det ingå ett introduktion, sen är det bara att träna och träna och träna, vecka efter vecka…

Det är här problemen börjar. Varför säljer vi ett kort där vår kund ska klara sig själv trots att vi vet att nästa ingen klarar av att träna utan kunskap. Visst det kommer gå bra i 8-10 veckor men sedan behöver kroppen en utmaning för att undvika en platå, osv… Vi skulle aldrig erbjudit en produkt som bara 1-2% av mänskligheten har kunskap att bemästra, vi skulle ha sålt med en utbildning, en kurs eller helst av allt en PT som hela tiden hjälper kunden vidare. Om vi gjort detta så skulle kunden i normalfallet nått sitt mål på 6-12 månader, alla hans vänner skulle se hur han lyser och vi skulle fått äran.

whyVFP_MonitorsHur svårt kan det vara att erkänna detta, att vår bransch säljer en produkt som mellan 95-99 procent av alla nya medlemmar misslyckas med. I alla fall om du säljer ett avtal utan hjälp. Jag vet, PT kostar pengar och normalt behöver man kanske 2 timmar/vecka i 6 månader vilket är 50 tillfällen, alltså minst 30 000 kr. Så därför tänker man att det kommer inte kunden betala… Men om du vill att din kund ska lyckas så måste du börja med att erkänna att detta krävs, sedan måste du förklara detta för din kund.

Om din kund kunde ta ett magiskt piller som tog bort de där extra 15 kg och ta fram magrutorna, vad skulle din kund betala för detta? Troligen skulle de flesta betala 30 000 kr, utan att blinka! Så det blir din uppgift att förklara att du har ett sådant piller, det heter PT och det fungerar. Kan du inte det så är du inte redo att stå på egna ben, du behöver lära dig mer om hur man säljer PT. På AMT kommer vi visa en helt ny produkt som hjälper din kund att skåda in i framtiden, att visualisera målet. Missa inte detta!

Lyssna också på Daron Allan som på ett övertygande sätt kommer hjälpa dig att lyckas!

Annonser