IMG_2780Eller en branschdag som vi skulle säga i Sverige. I lördags arrangerade CMS Norway sin första Fagdag, vi var i Drammen som ligger strax utanför Oslo.

Det blev en stor succé och Qicraft har valt att vara huvudsponsor för hela arrangemanget. En annan sponsor som jag också kände igen var Nutramino som valde att bjuda deltagarna på bars och drickor.

Jag träffade även Elenor Sognefors, FortGjort Träning. Dagen var fylld med föreläsare och ska jag försöka summera så var nog det viktigaste budskapet att alla måste börja sälja personlig träning och detta bör ske nu för precis som i Sverige har den Norska marknaden exploderat.

IMG_2769Själv fick jag titta in i kristallkulan och prata om framtiden.Det är alltid lika spännande och jag slås av att den förra Power Point som redan finns i min dator och som behandlar detta ämne, är till hälften genomförd, det går allt snabbare!

Jag fick också en chans att prata lite om merförsäljning som för övrigt är en kär käpphäst för mig, jag gillar att se möjligheter och det kan man ju säga att merförsäljningen kan bjuda oss på. Där gjorde även jag ett inlägg om just personlig träning eftersom det är den lönsammaste formen av just merförsäljning. Jag visade också den nya programvaran från Visual Fitness Planner som ska hjälpa oss att sälja ännu mera PT.

IMG_2778Hela det norska laget var samlat med Vasilia och Nils-Petter som är ägare, Tor och Vegard som är rutinerade konsulter med stor erfarenhet från bland annat marknadsföring och Magnus Sjöström som många här i Sverige känner som medlemsrådgivaren som sålde PT till 80% av alla nya kunder i Mora och Älvdalen.

Nu jobbar Magnus för Vasilia och Nils Petter. Magnus förklarde hur man säljer PT till i stort sätt alla. Tor gjorde också en fantastisk presentation om ett nytt sälj och statistikverktyg som jag lovar att återkomma till i framtiden. Här ser vi Nils-Petter, Tor och Vegard som summerar dagen.

IMG_2765Nu har utvärderingen kommit och hela dagen fick mycket högt betyg så jag gissar att vi kommer se flera av dessa dagar i framtiden.

Grattis till ett väl genomfört arrangemang!

Viking Bergström

CMS Sweden

