5årDen här bloggen har förändrat mig som person. Idag reflekterar jag ganska ofta på de som händer i vår bransch, ibland omedvetet men trots det med en tanke, kan detta vara något att skriva om? Jag vet att jag gett mig in på en smal väg, lika dumt som att skriva en bok i ämnet, vi är trots allt ganska få som brinner för affärsutveckling i träningsbranschen men nu råkar jag göra det och då är det roligt att dela med sig. Varje år växer antalet prenumeranter som idag ligger runt 500 (direkt på bloggen och via twitter) Sedan kommer ytterligare några från Linkedin och en varierande volym från Facebook. Mest beror det på om ämnet är intressant att dela med andra. Jag kan ha så lite som några hundra läsare en tråkig dag men så kommer något intressant och då blir det plötslig 1000 till 2000 läsare, rekordet är 6125 läsare på en dag.

Förstås är Sverige överlägset störst men Norge är god två och Finland tre, det kan förstås förklaras med språket, men det är ganska vanligt att jag har några läsare får andra länder också.

Jag har lovat att hålla mig till ämnet som affärsutveckling och så kommer det förbli, vill man hitta en blogg som lär ut träning eller någonting annat så får man leta vidare, jag förblir lojal mot de läsare som valt att följa mig.

Om du saknar något som du tycker att jag borde uppmärksamma så får du gärna kommentera här på bloggen eller maila direkt till mig på viking@cms-sweden.com

Tack för att du följer min blogg!

Viking Bergström

CMS Sweden

 

